Žene i tegovi - večita dilema

Tokom svog trenerskog radnog veka, kada mi dođu nove klijentkinje na personalni trening, rečenica koju sam najviše čula je: „Hoću samo malo da smršam i da se zategnem, ne želim da se nabildujem“. Od davnina iz nekog nepoznatog razloga kruži neosnovan mit da će žene radeći sa tegovima drastično dobiti na mišićnoj masi i time ugroziti svoju žensvenost. Osim toga, veruje se i da kada se jednom krene sa težinskim treninzima i posle nekog vremena se prestane, mišići će se pretvoriti u salo. Postoji i strah da će se od tegova izgubiti uzak i tanak struk. Sve ove i još mnoštvo drugih mitova jasno može da razbije dokazana naučna činjenica da žensko telo ne proizvodi dovoljnu količinu testosterona (hormon zadužen za mišićni rast) i iz tog razloga na prirodan i zdrav način apsolutno nije moguće dobiti nepoželjnu mišićnu masu.

Bežeći od tegova, žene najčešće posegnu za kardio trenažerima, provodeći sate treniranja na njima. Kardio trening je apsolutno efikasan i poželjan kada želite da produžite proces sagorevanja kalorija ali nakon težinskog treninga. Računica je jasna. Više mišićne mase, trošiće više kalorija u Vašem telu, a samim tim i više sala. Svega pola kilograma mišića sagoreće mnogo više masti nego bilo koja aerobna aktivnost. Radeći samo kardio treninge, nećete dobiti izvajanu i viktu figuru. Istina je da ćete kardio treningom sagoreti dosta sala, ali sagorećete i dosta mišića. Kao rezultat, dobićete izgled mršavog sala. Sa težinskim treningom izgradićete zgodne, čvrste i zategnute noge i zadnjicu, stomak će Vam biti ravan, imaćete pravilno držanje, jake stomačne mišiće i mišiće leđa koji će biti podrška u svakodnevnim obavezama. Osim što će Vam težinski trening pomoći da izgradite figuru o kakvoj svi maštaju, učiniće Vaše telo snažnijim i pomoći će Vam da se oslobodite masnih naslaga. Takođe, može biti od ogromne koristi za unapređenje fizičkih sposobnosti, ako je planiran na pravi način. Težinski trening imaće pozitivne efekte na Vaš san. Nakon težinskog treninga, nećete imati problem da brzo zaspite i Vaš san će biti čvrst i kvalitetan. Mnoga istraživanja su pokazala da ćete moći duže da spavate i bolje da se odmorite ukoliko budete trenirali ujutru.

Postoje i broj naučna istraživanja i studije koja su pokazala da je za samo 4 meseca treniranja sa tegovima, ispitanicima povećana gustina kostiju za 19%. Sa druge strane u Americi je sprovedena anketa u kojoj su učestvovala starija lica koja su obavljala težinski trening snage najmanje dva puta nedeljno, imala 46% manju stopu smrtnosti od onih koja to nisu. Pored svega ovoga, lista benefita treninga sa tegovima se nastavlja. Radeći težinski trening, smanjićete rizik od srčanih bolesti.Vežbajući, sprečavate nepotrebno zadržavanje krvi u ekstremitetima i na taj način ćete podstaći dobru cirkulaciju. Samo po sebi vežbanje je odličan i lak način da se oslobodite stresa. Ljudi koji rade trening sa tegovima mnogo lakše se nose sa stresnim situacijama Iz svega napisanog jasno se vidi da trening sa tegovima ima samo korsne strane i može doneti samo rezultate kakve želite. Još bolje od svega je što će doneti ogromne benefite za Vaše fizičko i mentalno zdravlje. Sve predrasude i razlozi protiv tegova, na koje možete naići, apsolutno nemaju nikakvog ni naučnog ni praktičnog osnova. Zaobiđite izgovore i postignite figuru o kakvoj ste oduvek maštale.

Personalni trener, Tatjana Bako

Ostali tekstovi
Pozovi