Traka za trčanje ili trčanje u prirodi?

Mnogi bi da dobiju odgovor na pitanje: da li je bolja traka za trčanje ili bolje efekte daje trčanje u prirodi? Sigurno da je trčanje u prirodi veoma lep psiho - fizički doživljaj i kao takav nezamenjiv ali i traka može da posluži za postizanje dobrih rezultata u određenim uslovima.

Kada sam pre neko vreme prvi put došao u situaciju da moram da treniram na traci za trčanje jer nisam imao uslove za trčanje u prirodi nisam bio siguran da i traka može da mi pruži kvalitetan aerobni trening. Bila je zima i nisam mogao da trčim napolju. Međutim, rezultati koji su došli kasnije bili su i više nego iznenađujući. Danas mi je traka za trčanje omiljena fitnes sprava bez koje skoro da ne mogu ni da zamislim aerobni trening i opuštanje nakon napornog dana na poslu.

Šta troši više kalorija: trčanje u prirodi ili trčanje na traci? I šta je zaista korisnije?

Prema nekim istraživanjima trčanje u prirodi može da sagori za nijansu više kalorija nego traka. Na to utiču razni faktori kao što su otpor vetra koji ne postoji u sobi, zatim razne prepreke na koje možete naići napolju kao što su stepenice, bankine pored puta, prelazak ulice (stani, kreni), nailazite na ljude, obilazite ih, skrećete levo desno. Ovo dakle aktivira i neke druge mišiće što opet utiče na veće potrošnju kalorija.

Trake za trčanje ili trčanje u prirodi

Međuti, postoji način da se poboljša sagorevanje kalorija na traci i to jednostavnim povećavanjem uspona. Tako dobijate sličan napor i slično sageravanje kalorija kao i kod trčanja napolju.

Pored ovoga traka vam omogućava da se bolje skoncetrišete na efektivno trčanje. Napolju ste možda nekad ometeni spoljim faktorima dok na traci imate čist "put". I ne samo to, na traci možete 100% da kreirate svoj trening, lakše da merite potrošeno vreme, pređeni put, nagib kojim trčite i time da lakše pratite koliko ste napredovali u određenom vremenskom periodu. Dakle imate puno trening programa na raspolaganju.

Još par prednosti trčanja u prirodi. Na traci nepostoje padovi, nema penjanja uz stepenice. Takođe, preporuka je da se traka drži uključena ne više od 30 minuta. Dakle, ako trčite veće deonice onda je bolje da trčite u prirodi.

Trčanje u prirodi (ali u pravoj prirodi, među zelenilom) može bolje da utiče na psihofizičko stanje čoveka. Ipak je čovek biće koje se mnogo bolje oseća u prirodi. Samo se postavlja pitanje kako to raditi zimi. Tada su uslovi za trening napolju dosta lošiji, nekad ne mogući. Nebi bilo dobro da preko zime previše mirujete jer onda i forma kao i celo zdravstveno stanje organizma slabi. Traka za trčanje je tu da vam koristi.

Na kraju postavlja se pitanje šta je jednostavnije?

Čovek koji živi ubrzanim i "modernim" načinom života sigurno nema puno vremena da traži sebi odgovarajuće uslove za trčanje u prirodi. Posebno ako živi u gradu i nema ni uslova za to. Jednostavno ponekad je veoma naporno nakon dugog radnog dana da se opet ide negde van.

U ovakvim slučajevima traka za trčanje je pravo rešenje. Traka vam uvek stoji u sobi spremna da trenirate na njoj. Dakle, ako imate jednu ovakvu fitnes spravu onda više nemate izgovora, "daleko mi je da idem...", "nemam uslova...", vi jednostavno morate da trenirate jer vam je trening "pred nosom".

Trake za trčanje ili trčanje u prirodi

Nebi zaista da forsiramo jedan ili drugi vid treninga. Realno posmatrano, činjenica je da je trčanje u prirodi mnogo prirodnija aktivnost i da po nekim svojim karakteristikama je nezamenjiva. Ja lično, pošto se rekreativno bavim trčanjem, najviše volim da kombinujem jedno i drugo. Kad su lepi dani trudim se da izađem napolje, zimi to nikako ne mogu da radim. Takođe i kad pada kiše ili vreme nije prikladno za boravak napolju. Tada je traka pravi spas i relaksacija. Ako imate mogućnosti da priuštite sebi i jedno i drugo onda ćete sigurno uraditi najbolju stvar. To vam je naš savet :)

Ostali tekstovi
Pozovi