Fitnes

Od svog nastanka fitnes je doživeo najveću ekspanziju u 21 veku. Reč fitnes povezana je sa načinom zivota i podrazumeva dobro stanje organizma.

Fitnes

Fitnes najčešće koristimo kao sinonim za reč vežbanje na spravama a ustavari fitnes je mnogo više od vežbanja. Sama reč fitnes podrazumeva stanje fizičkog I mentalnog zdravlja I odlične fizičke kondicije nastale kao rezultat pravilne ishrane I redovnih fizičkih aktivnosti.

Mnogobrojni naučni radovi dokazali su da fizička aktivnost pozitivno utiče na zdravlje čoveka. U uspešnoj borbi protiv stresa savremenoj bolesti današnjice I doprinosu poboljšanja fizičke I mentalne kondicije fitnes ima veoma važnu u,logu. Da bi bili fit I organizam bio u odličnom stanju potrebno je redovno vežbanje na spravama za fitnes umerenog intenziteta. Sa vežbanjem ne treba preterivati.

Fitnes I kondicija

Najvažnija sposobnost za očuvanje zdravlja je aerobna izdržljivost ili kondicija. Na aerobnom treningu aktivirate veliki broj mišićnih grupa, pa stoga vežbe izdržljivosti direktno deluju na bolji rad organa za disanje I kardiovaskularni sistem, poboljšava se cirkulcija u organizmu, kiseonik bolje dopire do svih ćelija u organizmu, a ugljen dioksid I toksine elimimišete iz organizma.

Fitnes I zdravlje

Najvažnija komponenta finesa je kardiovaskularna kondicija. Većina od nas pati od slabog rada srca I slabe cirkulacije. Srce je mišić, koji reaguje na fitnes vežbe poboljsavajući svoj rad. Pluća poboljsavaju razmenu koseonika I ugljen dioksida. Kondicija ustvari znači izdržljivost. Ukoliko imate slabu kondiciju brzo se zamarate. Poboljsanje kondicije, postiže se aerobnim vežbama, radom sa steperom ili steper-masinom u teretani ili kod kuće.

- Kontrolu procenta telesnih masti postižemo vežbom I dobrim nutritivnim navikama. Aerobičke vežbe telesne masti koriste kao gorivo.

-Razgibanost postižemo vežbama istezanja. Razgibanost je bitna, jer smanjuje rizik od povređivanja.

-Mišićna snaga i izdrzljivost koja nam je neophodna za obavljanje svakodnevnih poslova postiže se vežbom sa tegovima. Upražnjavajte fitnes, pronadjite vežbe po vašoj meri, oblikujte telo I ostanite u dobroj fizičkoj kondiciji.

Ostali tekstovi
Pozovi