Dijeta i slatkisi? Probajte ove cetiri zdrave poslastice

Vrlo dobro smo svi upoznati koliko dijeta ume da bude monotona, dosadna i „bljutava“. U tim trenutcima najradije bi posegnuli za omiljenim slatkišem i sa tim prekršili dato obećanje sebi i nutricionisti. Kada čujemo reč „dijeta“ većinu to asocira na kuvano pileće meso, povrće, pirinač ili krompir. Međutim, stvari su se odavno promenile a dijeta više ne znači odricanje od slatkih ukusa. Predstavljamo Vam četiri ukusne poslastice u kojima ćete moći da uživate bez griže savesti.

PROTEINSKE PALAČINKE SA JABUKOM I CIMETOM Sastojci:1 ili 2 narezane jabuke, četvrtina šolje ovsenog brašna, četvrtina šolje proteina vanilla (ili kazein), 1 celo jaje, 1 belance, 3 kasike mleka, 1/2 kasike cimeta. Priprema: Sitno naseckane jabuke lagano prokuvati na vrlo malo vode (dovoljno je 5-8 minuta). Ko želi da dobije slađu kašu, u jabuke može da se doda tečna stevija (ili u prahu). Priprema smese: Ubaciti u blender jaja i belance i dobro izmešati da se dobije pena. Zatim postepeno ubacivati ostale sastojke (ovseno brašno, protein, mleko i cimet). Zagrejati tiganj, staviti kap maslinovog ulja. Zatim izlivati palačinke. Kada se ispeku sve palačinke, ređati najpre jednu palačinku, zatim preliv od jabuka preko i tako redom da se dobije mini torta koju na kraju prelijete. Ukoliko želite, možete da je posuti cimetom i mlevenim orasima ili lešnicima.

ČOKOLADNI KOLAČ OD BELANACA Zagrejati rernu na 300 stepeni i staviti dva papira za pečenje u posudu. Pomešati oko pola šolje zamene za šećer, jednu supenu kašiku kakaa u prahu i četvrtinu kašičice cimeta. Ostaviti to sa strane. Staviti dva belanca u veliku posudu i mešati mikserom sve dok ne dobije kruta forma. Dodati suvu mešavinu i dobro promešati. Stavljati loptice veličine kašičice na listove za pečenje, neka razmak izmedju kolačića bude oko 2 centimetra, peci oko 20 minuta. Kada se kolačići ispeku, izvaditi ih i ostaviti da se hlade oko 30 minuta.

VITAMINSKI ŠEJK ZA PONETI 30gr ovsenih ili raženih pahuljica, 1 banana, maline, kupine, jagode, šaka oraha, badema, lešnika ili kikirikija, kašicica kokosa, malo cimeta, kakaa po ukusu. Sve to staviti u secko ili blender, dodati vode i sjediniti. Sipati u šejker, staviti u frižider. Po želji dodati kocke leda.

TIRAMISU SA JAGODAMA Sastojci: 3 kašike zaslađivača sweet adwenture (stevia -eritritol), 300 grama jagoda, 250 grama ella sira, malo arome vanile, piričani galeti, 2 merice whey proteina. Priprema: Jagode dobro oprati i iseći. Ostaviti 5-6 komada za dekoraciju. U činiju ubaciti sir, zaslađivače, aromu vanile i jagode. Sve dobro izmutiti. Na kraju dodaj protein i još jednom sve izmešati. U čašu izlomiti pirinčane galete da prekriju dno, na njih poređati jagode za dekoraciju (uz rub čaše), pa preko svega preliti dobijenu smesu. Sve staviti u frižider da se ohladi.

Personalni trener, savetnik za pravilnu ishranu i suplementaciju, Tatjana Bako

Ostali tekstovi
Pozovi