Trening na traci za trčanje

Traka za trčanje nam daje mogućnost da sami prema svojim mogućnostima i potrebama oblikujemo svoj trening. Ovakav trening je efikasan i zabavan.

Jedna od najvećih prednosti treninga na traci za trčanje je to što intervale i intenzitet trčanja možete menjati promenama brzine hodanja i trčanja kao i promenama nagiba trake. Sve ovo se može raditi na vrlo jednostavnom displeju trake.

Trening na traci za trčanje

Pre nego što se upustite u ozbiljniji trening potrebno je da zagrejete mišiće i organizam. Kada je samo reč o hodanju, krenite sa laganim hodom koji neće biti previše intezivan - primera radi podesite brzinu na 3-4 km/h i nagib na 0% i tako hodajte nekoliko minuta da biste se zagrejali i uhvatili ritam. Onda podignite nagib trake na 10 % i hodajte tako jedan minut. Ovako će te povećati napor pri hodanju. Potom opet spustite nagib na 0% i hodajte 1 minut da se odmorite, pa vratite nagib na 10 % za naredni minut. Najosnovnija varijanta treninga bi bila da ovo ponavljate 15, 20 ili 30 minuta. Kako budete napredovali i povećavali fizičku spremu tako ćete praviti intezivnije kombinacija - povećavaćete brzinu hodanja, kao i produžavati visoko-intenzivne intervale a smanjivati nisko-intenzivne.

Za trčanje važe slična pravila kao i kod hodanja. Najpre se dobro zagrejte laganim trčanjem. Nemojte odmah da krenete na najintezivniji ritam. Kada se dobro zagrejete i vaš organizam bude spreman na veće napore uradite jedan visoko-intenzivni interval od 30-60 sekundi brzog trčanja pa interval za relaksaciju od 30-60 sekundi sporijeg trčanja. Npr., podesite brzinu trake na 10 ili 12 km a nagib na 0%. Trčite 30-90 sekundi pa se isto toliko odmarajte. Ovu kombinaciju ponovite npr. 5-10 puta. Nakon određenog vremena, kada steknete kondiciju, možete praviti jače kombinacije sa povećanjem broja visoko intezivnih serija ili povećanje ukupnog broja serija u toku treninga. Takođe, možete skratiti i intervale odmora. Kao što zaključujete broj kombinacija je beskonačan samo vam treba malo mašte i volje. Trčanje na traci će vas dovesti u odlično psiho fizičko stanje i relaksirati nakon napornog dana na poslu.

Postoje različiti programi i kombinacije treninga na pokretnoj traci: simulacija trčanja uzbrdo, promene intenziteta – varijacije brzine i snage. Sve ovo može dodatno da stimuliše kardio sistem čime nam se otkucaji srca povećavaju (hiit trening). Što je najbolje od svega sve ove programe možemo regulisati preko jednostavnog displeja u toku treninga.

Neke pokretne trake imaju vokmen sa odgovarajućom muzikom i slušajući te ritmove - muziku, prilagođavamo i naše pokrete na traci što nas dodatno stimuliše. Neke trake imaju čak i mini televizore na sebi što i nije baš najbolje rešenje. To bi nas samo dekoncetrisalo i nebi mogli dovoljno da vodimo računa o svojim pokretima čime bi efekat treninga bio manji. Naravno moglo bi da dođe i do manjih ili većih povreda.

Važno je biti svestan da pre bilo koje fizičke aktivnosti treba da se konsultujemo sa svojim lekarom. Na taj način ukoliko imamo problema sa srcem ili disanjem odredićemo kojim intetnzitetom i koliko vremenski vežbati.

Dobro je poznato da je trčanje odlična fizička aktivnost koja će poboljšati kvalitet našeg života. Na vama je da se odlučite za traku i da krenete sa treningom!

Ostali tekstovi
Pozovi