Manje stresa, manje i kilograma

Ukoliko želite da smršate, stres je vaš neprijatelj br. 1. U sledećem tekstu nudimo vam šest korisnih saveta koji vam mogu pomoći u borbi sa stresom.

Manje stresa, manje i kilograma

Stres: neprijatelj u gubljenju kilograma

Opšte je poznato da je januar jedan od najstresnijih meseci u godini. Na to najviše utiču visoki računi prazničnih kupovina, visoka stopa bolesti, kao i nizak nivo sunčeve svetlosti. Sve to se negativno odražava na naše raspoloženje. Na žalost, stres povećava oslobađanje kortizola u telu, što usporava metabolizam i samim tim otežava gubitak kilograma. Preuzmite kontrolu ovog meseca uz ove jednostavne savete.

Počnite

Kada se radi o pronalasku rešenja za probleme koje uzrokuje stres, žene se najčešće fokusiraju na spoljašnje stresogene faktore. Međutim, žene moraju obratiti pažnju i na unutrašnje stresogene faktore kao su: kako reaguju na stres i kako se nose sa njim. Na to ukazuje Kathy Glover Scott, motivacioni govornik i autor knjige "Uspešne žene" (The Successful Woman, Alternative Truths, 2003.), govoreći da "razbijanje" stresa počinje iznutra. Aktivno pozitivno razmišljanje je od presudnog značaja u borbi protiv stresa, jer podstiče vaše telo da se bori: podseća vas da je ono što se dešava oko vas možda izvan vaše kontrole, ali kako se osećate u vezi sa tim i kako reagujete, to je ono što vam pomaže da se izborite sa stresom.

Kriza karijere

Jedna studija koja je devet godina rađena na Harvardu, pokazala je da je stres na radnom mestu usko povezan sa debljanjem kod žena sa većim indeksom telesne mase. Vaš posao i te kako može uticati na vašu psihu, pa je bitno da proverite da li postoji jasno razdvajanje posla i privatnog života. Linija između vas kao profesionalne žene i vas kao majke i supruge mora biti potpuno jasna, ne samo za vašu, već i za dobrobit vaše porodice.

Nemojte dodavati obaveze

Prema Skotu (Scott), žene imaju tendenciju da stvaraju unutrašnji stres više nego muškarci. Na primer: kada žene žele da smanje stres u svom životu, one će na sve svoje obaveze koje imaju dodati još koje (npr. nedeljni časovi joge), umesto da neke stare obaveze jednostavno izbace. Najbolje rešenje bi bilo da još jednom pogledate svoj nedeljni raspored obaveza i zabeležite one koje možete izbaciti ili bar zameniti. Na primer: kućni poslovi se mogu rasporediti tako da poslovi čišćenja i spremanja obroka ne budu na teret samo jedne osobe (a, to ste najčešće vi).

Porodica

Vašoj porodici i prijateljima je sigurno stalo do toga da vama bude dobro, ali to ne znači da će odmah biti spremni da prihvate novi, drugačiji stil života. Skot (Scott) nam ukazuje da većina ljudi oko nas neće rado prihvatiti neke veće životne izmene, jer su navikli na one stare i ustaljene. Nemojte očekivati da od drugih dobijete dozvolu da radite stvari od kojih će vama biti bolje. Na primer: briga firme o vašim potrebama - pauzu od jednog sata, koja vam svakodnevno sleduje, možete iskoristiti da vežbate. To je jedan od načina da aktivno učestvujete u borbi protiv stresa.

Vežbe mogu da pomognu

Ako ih koristite pravilno. Scott primećuje da neke žene mogu pretvoriti zdrave navike, kao što je rad na unutrašnjim stresorima, u neku vrstu opsesije za organizacijom aktivnosti kojima se bave. Vaš fitnes program može da potčini stres, sve dok ne ubedite sebe da to što radite morate da uradite savršeno, kaže Skot.

(Izvor: oxygenmag.com)

Ostali tekstovi
Pozovi