BRZO MRŠAVLJENJE

Leto je odavno došlo, a Vi niste zadovoljni brojkom koju pokazuje vaga. Približava se datum Vašeg godišnjeg odmora i želite da što pre sredite svoju figuru. U nastavku teksta ćemo pisati malo više na tu temu.

Kao što ste verovatno do sada čuli, sa raznih strana, ključnu ulogu u dobijanju ili gubljenju kilograma igra unos unetih i potrošenih kalorija. To jeste tačno, ali to ne znači da je potrebno panično brojati svaku kaloriju koju pojedete. Na internetu postoje razni kalkulatori pomoću kojih na jednostavan način možete izračunati koliko kalorija je potrebno za Vašu visinu, kilažu i nivo aktivnosti. Neka Vam to bude samo smernica. Sa druge strane, ukoliko ste do sada imali neredovne obroke ili pak ste skloni prejedanju, naš savet za prvi korak koji treba da uradite je da dovedete broj obroka na neku optimalnu količinu. Ono što većina ljudi radi, a što je pogrešno i štetno za zdravlje je da odjednom i naglo pređu iz jedne dnevne rutine u sasvim suprotnu. Takođe, to rezultira stagnacijom napretka, nezadovoljstvom i mentalnom demotivacijom. Pre nego što se „bacite“ na bilo kakav režim ristrikcije, bitno je da pripremite svoj organizam i da taj prelazak sa nezdravih na zdrave navike bude postepen i prirodan. Obično je preporuka da to budu tri prava i korisna obroka uz neku laganu užinu između obroka. Unos energetskih pića bi trebalo da svedete na minimum, kao i da unos kafe ograničite na jednu do dve šoljice na dan. Umesto gaziranih pića i voćnih sokova, neka Vam u toplim danima, glavni izvor hidratacije bude pre svega voda u što većim količinama, a zatim limunada i eventualno nezaslađeni čajevi. Za početak beli šećer i sve namirnice u kojima se on nalazi, zamenite skrobom iz voća. Grisine zamenite orašastim plodovima. Pozitivne rezultate po pitanju vaših kilograma ćete primetiti već nakon ovih nekoliko izmena iz prostog razloga jer redukcijom ishrane na ovaj način Vi već jeste obezbedili svom telu dovoljan unos korisnih, hranljivih materija a sa druge strane ste napravili određeni kalorijski deficit. Ono što je takođe bitno je da ne preskačete nijedan obrok i da obroci budu raznovrsni i redovni. Takođe, osim redukcije ishrane, još jedna stvar koja će Vam pomoći da dobijete željenu figuru, a o kojoj biste trebali da razmislite je da pojačate fizičku aktivnost. Posetite najbližu teretanu ili fitnes centar, uključite se na neki grupni trening ili sport kao što su plivanje, trčanje, biciklizam, borilačka veština ili neki timski sport. Na taj način ćete osim gubljenja kilograma, dobiti lepe i oblikovane mišiće. Provedite što je više moguće vremena u prirodi, na svežem vazduhu.

Nakon nekog vremena kada ste stare, loše navike zamenili novim, zdravim navikama, možete da razmišljate o nekoj strožijoj ristrikciji. Ali ni tada ne preterujte! Postepeno izbacujte „suvišne“ namirnice i neka Vaša ishrana ide u što jednostavnijem smeru. Trudite se da i dalje imate dovoljan unos hidrata, zdravih masti i proteina. Takođe, trudite se da obezbedite sebi što svežiju hranu tako što ćete je pripremati za svaki obrok. Neka Vašu ishranu čini što više sveže, sezonsko povrće, meso, riba i jaja. Od mlečnih poizvoda fokusrajte se na mlade bezmasne sireve. I za kraj, stisnite zube i izgurajte do kraja još to malo vremena koje Vam je ostalo i koje Vas deli od cilja.

Tatjana Bako, personalni trener i savetnik za pravilnu ishranu i suplementaciju

Ostali tekstovi
Pozovi