ŠTA JE AEROBNI TRENING?

Aerobne treninge je osmislio Kuper sredinom 60-tih godina 20.veka, objavljivanjem u svom delu “Aerobics”. Ako se prati šema zona treninga lako se može uočiti da je aerobna zona iznad zone povećanog sagorevanja masti (fat-burn), a ispod anaerobne zone, gde se troši samo glikogen. Aerobni trening podstiče vaš organizam da masti upotrebi za proizvodnju energije. Ovakav vid treninga ne zahteva preveliko opterećenje u mišićima.

Pitate se kako je to moguće? Možete postići svakodnevnim aktivnostima: šetanjem, plivanjem, trčanjem, vožnjom bicikla... Tokom svih ovih rekreacija se sagoreva manje kalorija ali podstiče telo da koristi više masti.Takva rekreacija sagoreva manje kalorija, ali podstiče telo da koristi više masti. Prema tome, šetajte što više, idite na plivanje bar jednom nedeljno, vozite bicikl ili steper 2 puta nedeljno.

Aerobni trening je ona aktivnost koja povećava potrošnju kiseonika u orgnizmu. Pojam “aerobni” se odnosi na vazduh, odnosno kiseonik i predstavlja upotrebu kiseonika u metaboličkim procesima organizma, odnosno u procesu proizvodnje energije. U toku aerobnog rada mišića troši se glikogen, koji je uskladišten u samim mišićima i jetri. Glikogen se razlaže na glukozu, koja u dodiru sa kiseonikom daje energiju. Ako glikogen, odnosno ugljeni hidrati “presuše”, energetsku ulogu preuzima metabolizam masti. Anaerobni trening je, suprotno aerobnom, kratak i brz, gde se glikogen tj. ugljeni hidrati koriste za generisanje energije bez prisustva kiseonika.

Aerobni treninzi su idealni za snižavanje rizika od kardiovaskularnih bolesti i osteoporoze. Pored trčanja, naročito među ženskom populacijom je popularan vid aerobnog vežbanja aerobik.

Aerobni treninzi i vežbe ne povećavaju bazalni metabolizam koji služi za osnovne funkcije organizma. Zbog toga ako hoćete da nabacite mišiće, moraćete da praktikujete i anaerobne treninge, koji su dosta intenzivniji. Pored njih u svoj program treninga ubacite i intervalne treninge, koji podižu metabilzam na viši nivo i sagorevaju više kalorija u toku i posle treninga nego aerobni treninzi.


Ostali tekstovi
Pozovi