Koliko je voće zdravo? Istina o fruktozi.

Fruktoza je prirodni šećer, najjednostavniji pored glukoze i galaktoze. Lekarska istraživanja ukazuju na to da je rafinisana fruktoza povezana sa rizikom od gojaznosti, masne jetre i drugih problema. Voće sadrži fruktozu, pa su na osnovu ovoga neki pretpostavili da zato treba izbaciti voće iz ishrane. To nije ispravno.

Fruktoza se u voćkama nalazi u mnogo manjim količinama nego što je možete naći u prerađenoj hrani. Neke studije pokazuju da konzumiranje previše fruktoze može oštetiti jetru i nepovoljno uticati na insulin. Uzrok tome je zapravo ishrana bogata viškom kalorija i dodate fruktoze. Šećer koji se dodaje raznim visoko prerađenim namirnicama i pićima jeste saharoza, koja se sastoji od 50% fruktoze i 50% glukoze. Iako visoki unos fruktoze i drugih šećera zaista može negativno uticati na zdravlje, to za voće ne važi. Voće sadrži veoma malo fruktoze koja ni na koji način ne može ugroziti vaše zdravlje jer je nemoguće uneti toliku količinu voća koja bi naštetila opštem stanju organizma. Ali ipak postje određena pravila u konzumiranju voća.

Najvažnije pravilo u konzumiranju voća je da ga uzimamo na prazan želudac! Na taj način se postiže maksimalna detoksikacija. Ako jedete voće uz druge namirnce možete napraviti dosta problema. Na primer, ako posle ručka pojedete komad voća desiće se sledeće negativne stvari:

  • voće otežano prolazi kroz želudac
  • umesto da se vari, voće fermentira, meša se s drugom hranom i počinje truljenje i oslobađanje kiselina;
  • počinju problemi sa varenjem i mučnina, javlja se težina u želucu.

Još neki saveti:

  • ne kombinujte voće s neproklijanim žitaricama, jer to izaziva vrenje u organima za varenje;
  • ne jedite voće uz obrok ili kao desert, nego najmanje 20 minuta pre obroka i 2 sata posle obroka;
  • ne kombinujte vrlo kiselo s vrlo slatkim voćem;
  • ne jedite voće, naročito kiselo, u velikim količinama.

Voće uvek jedite sveže, sirovo i na prazan želudac.

Ostali tekstovi
Pozovi