Dijeta -tri proverene dijete sa najboljim rezultatima

Stigao nam je Mart i sa sobom doneo lepo vreme i prijatnu temperaturu. Automatski Vam se u glavi pali lampica i rešili ste da redukujete svoju ishranu da bi se ponosno pokazali na plaži kroz par meseci. Zbunjuju Vas razni recepti i predlozi i zapravo ni sami ne znate odakle da krenete i kojim putem da idete a da ne gubite vreme. Predstavljamo Vam tri sigurne dijete koje će Vas dovesti na zdrav način do gubtka kilograma. Na Vama je da odaberete i isprobate onu koja najviše odgovara Vašim mogućnostima i dnevnim obavezama. Ono što je bitno je da porcije prilagodite vašoj telesnoj strukturi. Ukoliko niste sigurni, posavetujte se sa stručnim licem.

ROTACIJA UGLJENIH HIDRATA – Kod ove dijete glavni fokus Vam je na ugljenim hidratima (krompir, pirinač, ovsene pahuljice, integralno testo). Princip ove dijete odnosi se na manipulaciju hidratima i podrazumeva da imate 3 različita dana – dan sa visokim unosom ugljenih hidrata, dan sa niskim unosom ugljenih hidrata i dan bez ugljenih hidrata. Primer kako bi to izgledalo u praksi: Ponedeljak – nizak unos; Utorak – bez hidrata; Sreda – visok unos; Četvrtak - nizak unos; Petak – bez hidrata; Subota – nizak unos; Nedelja - visok unos. Potrudite se da hidrate rasporedite na 2 ili 3 obroka, dok u danima bez njih obroke treba da vam čine proteini životinjskog porekla (jaja, sir, piletina, junetina, tunjevina, losos), zdrave masti (maslinovo ulje, kokosovo ulje, laneno ulje, avokado, orašasti plodovi) i zeleno povrće.

LOW CARB – Ova dijeta podrazumeva smanjeni unos hidrata uz povećan unos zdravih masti. Primer: Za doručak možete ispeći jaja na kokosovom ulju i preko njih narendati tvrdi, punomasni sir. Za ručak spremite pileći file i kuvani integralni pirinač ili krompir. Večera neka bude lagana, pa predlažemo neko zeleno povrće preliveno maslinovim uljem uz pileći ili juneći file ili tunjevinu. Pred spavanje izaberite nemasni sir. Između obroka, za užinu izaberite šaku orašastih plodova.

KETO DIJETA – Verovatno najpopularnija u poslednje vreme. Princip ove dijete temelji se na korišćenju naših masti kao izvor energije. Keto dijeta podrazumeva veoma nizak unos hidrata koji zamenjuju visok procenat zdravih masnoća i proteina, približno 75% masti, 20% proteini, 5% ugljeni hidrati. Dozvoljene namirnice su: meso, jaja, riba, mlečni proizvodi, avokado, orašasti plodovi, hladno ceđena ulja, zeleno povrće, pečurke, masline, od napitaka: kafa, čajevi i obična voda.

Ostali tekstovi
Pozovi